الخميس، 13 مارس، 2008

نقول إيه بالفصحى

Image hosted by servimg.com
العبد لله بما إنه مصحح لغوي بيحب يفكر ساعات بالفصحى. ومن نافلة الفعلة دية إنه يحاول يغني بالفصحى. وفي أغاني بالعامية حلوة أوي لما بتتغنى بالفصحى بتبقى لذيذة. المهم دي أغنية (نقول إيه) بتاعة عمرو دياب بالفصحى:
ماذا نقول حبيبي أنت وأنا لا يوجد شيء نقوله
واصلين لدرجة حب في الدنيا لا أحد وصلها

أنا لك وعمري ما أكون يا حبيبي إلا لك روحي شاغلها
إن الثانية وأنت بعيد كيف قلبي سيتحملها؟

يا حبيبي أوصف فرحتي بك كيف صعب عليّ
أكثر يا قلبي ما حلمت منذ كثير صار بيديّ

هناك 8 تعليقات:

مشتاق لله يقول...

ده كشري يااحمد مش عربية ولا حتي حنتور والله

أحمد منتصر يقول...

عااااااااااااا

ماشي يا عم :)

مشتاق لله يقول...

بدون زعل ياباشا انت وانا اتعودنا علي الصراحة يابطل وماتزعلش من اخوك بس فعلا كشري

أحمد منتصر يقول...

حبيبي :)

أيامنا الحلوة يقول...

متهيألى الاغنية بالطريقة دى مش ماشية مع فيديو كليب عمرو دياب خالص ممكن يستعينوا بقى بلقطات من فيلم العزيمة ولا فيلم غرام وانتقام .
بس يا حمادة بجد اسلوبك فى المدونة بسيط وسلس جداوحقيقى مدونة متميزة بالتوفيق

أحمد منتصر يقول...

محمد حسن:

شكرا يا معلم على الإطراء. وأوافقك الرأي الأغنية كده متنفعش تتصور بنفس فكرة الكليب الأصلي هع هع :)

تحياتي :)

أية يقول...

احم
هى مش كشرى يا ابو حميد دى عدس يا ظاظا
ليه كده تبوظ الاخنية حرام يا ابنى حرام ودانا باظت كفاية
بس بجد بيعجبنى انك بتطلع جنانك فى المدونة ولو انه بيطلع علينا بس معلش هنستحملك ثواب
هههههههههههههههههههههه
سلاموز

أحمد منتصر يقول...

يويوووووووووووووو:

استحمليني يا يويا أنا لاسع أساسا

وبعدين أنا إللي بوظت الأغنية يا أم (أخنية)؟ هع هع :)

سليلوز لووووووووووووول