الأحد، 2 مارس، 2008

تاج من ابن حجر العسقلاني

تاج من ابن حجر العسقلاني


مين من المدونين يصلح لتولى منصب
رئيس الوزراء فى دولة عسقلانيا العظمى
وزير الثقافة مختار العزيزي
وزير الإعلام وائل عباس
وزير التعليم مش لاقي
وزير البحث العلمى (أيوه .. البحث العلمى ليه وزارة لوحده) هأو مش لاقي
وزير الجامع الكبير (زى شيخ الأزهر فى الدولة الصديقة مصر يعنى) عصفور المدينة
وزير الصحة مش لاقي
وزير العدل
أنا
وزير الداخلية حسن الهلالي
وزير الخارجية أحمد الصباغ
وزير الهجوم (زى الدفاع فى دول تانية يعنى) حفصة
وزير المواصلات كريم أصله بيركب ميكروباص كتير
وزير المالية آبي عشان متريشة وعندها عربية
وزير الاتصالات محمد صلاح
وزير الزراعة رباب كساب
:)

هناك 10 تعليقات:

عصفور المدينة يقول...

متشكرين ع الحقيبة ياريس
فين المرسيدس
طب ما انا متريش وعندي عربية ممكن تديني وزارة المالية كمان لو سمحت واهو برضة تبقى ما طلعتش برة
:)

أحمد منتصر يقول...

مرسيدس إيه يا عصفوري ده احتمال أصلا عربيتك تتسحب منك ف نهاية الوزارة :)

وبعدين إشمعنى يعني عايز وزارة من وزارات الجنس الناعم؟ :)

تم الإنذار لكثرة الطلبات وسحب رخصتك :)

تحياتي :)

عصفور المدينة يقول...

يعني مش عايز تديها لبلدياتك وبتمد لبرة احنا حنخسر بعض عشان الجنس الناعم
طب انا مش لا عب بقى وحاعمل وزارة لوحدي

وبعدين تسحبوا عربيات الوزرا؟ هو انتم ناويين تجيبوها ع الحديدة برضه

أحمد منتصر يقول...

لا يا عم تنسحب إيه دحنا لسه عاملينها إمبارح

طب بص هات عربيتك وخد المرسيدس وابقى رجعها ف نهاية المدة الميمونة

:)

jehan يقول...

عيب عليك يا احمد تبقى بتعمل تنسيق وزارى ومش تحط اسمى

انا باطالب بوزارة التربية والتعليم ولن اتنازل عنها ابدا

أحمد منتصر يقول...

جوجوووووووو:

مممممممم خلاص وزارة التعليم بتاعتك يا جوجو :)

غير معرف يقول...

وإن قلت لك إني مش هرضى بأقل من منصب رئيسة الوزارة

وزارة الزراعة لا تكفي

تحياتي لك أحمد منصر

سعدت بتواجدي هنا جدا

تمنياتي لك بالتوفيق

رباب كساب

أحمد منتصر يقول...

أمال أنا بهبب إيه يا دكتور :)؟

تحياتي ليكي ولقلمك الزكي :)

kareem azmy يقول...

هههههههههههههه
انا مش عارف تقصدني انا و لا كريم تاني علشان يعني اكون وزير المواصلات

و على فكرة انا مش بركب ميكروباسات بس ، بركب تاكسيات و اتوبيسات و قطارات و متروهات و مرة واحدة ركبت حمار ( و أه لو تعرف التفاصيل بتاعه يوم الحمار ده ) و لحد دلوقتي مش ركبت طيارة

انا قبلت المنصب
و شكرا ليك

كريم عزمي

أحمد منتصر يقول...

كيموووووووووووو:

إنت يا عم إنت هو أنا أعرف كيميهات غيرك؟

:)